condair.pl

ELEKTROMOBILNOŚĆ PO BAWARSKU

Nowa dekada jest dla producentów okazją, aby zmienić wizerunek marki. BMW od kilku lat dynamicznie inwestuje elektryfikacje swojej gamy modelowej, próbując zaoferować klientom zupełnie nową formę mobilności, a eko-aktywistów uspokoić. Kilka dni temu koncern z Monachium ogłosił, że w salonach dostępne będą dwa nowe auta, mające pokonać konkurencję. Należą do nich samochody oznaczone jako iX i i4.

Niecodzienny SUV

Model iX został już wyceniony. Ten nietypowy model występujący w gamie bawarskiego producenta cechuje się powiększonymi do granic możliwości, charakterystycznymi „nerkami”. Projektanci postanowili poprowadzić je od dolnej krawędzi przedniego zderzaka, aż do wysokości maski. Wymiary iX są nieco większe od modelu x5 – rozstaw osi przekracza 3000mm. BMW zamierza konkurować iX z Audi e-Tron, Teslą Model X, a także Jaguarem E-Pace. Podstawowa wersja iX (xDrive-40) ma kosztować mniej więcej 360 tys. złotych. Wyposażenie tego wariantu, to m.in. rozbudowane systemy bezpieczeństwa i system autonomiczny. Auto będzie napędzać silnik o mocy 300KM, a zasilanie zapewni bateria o pojemności 70 kWh. Jej zasięg będzie wynosić 400 km na jednym ładowaniu. Droższy model o oznaczeniu xDrive-50 ma rozwinąć pierwsze 100 km/h w mniej niż 5 s i posiadać silnik o mocy 500KM. Zasięg powiększonej baterii ma wynosić 700km. Razem z debiutem nowego modelu od BMW, pojawi się także 8. generacja systemu multimedialnego iDrive.

Model iX

Fot. BMW.com

BMW i4 staje naprzeciw Tesli

Nowa generacja BMW - i4 - również będzie napędzana przez ogniwo elektryczne. Model stylistycznie nawiązuje do innego auta producenta, oznaczonego jako M3. Różnice są drobne – i4 posiada mniej elementów wpływających na aerodynamikę, a jego linia nawiązuje do GranCoupe, przez opadającą linię dachu za słupkiem B. Z przodu auta widoczne są pokaźne „nerki”, jednak to linia tylna samochodu zwraca największą uwagę. Producent nie opublikował jeszcze całej specyfikacji pojazdu, ale wiadomo już, że jego zasięg będzie wynosić 600km. Silnik i4 rozwinie moc 540 KM (w najwyższej wersji wyposażenia). Prędkościomierz pokaże 100km/h już po 4 sekundach. Nowy model od bawarskiego producenta ma konkurować z Teslą Model 3.

Model i4

Fot. BMW.com

Jeżeli monachijski koncern przyłoży się do produkcji powyższych modeli, to z pewnością okażą się one sprzedażowymi hitami. Wiadomo, że w przypadku Tesli wadą jest spasowanie elementów wnętrza. BMW mogłoby w łatwy sposób zdominować rynek samochodów elektrycznych.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).