condair.pl
ELEKTROMOBILNOŚĆ PO BAWARSKU
Nowa dekada jest dla producentów okazją, aby zmienić wizerunek marki. BMW od kilku lat dynamicznie inwestuje elektryfikacje swojej gamy modelowej, próbując zaoferować klientom zupełnie nową formę mobilności, a eko-aktywistów uspokoić. Kilka dni temu koncern z Monachium ogłosił, że w salonach dostępne będą dwa nowe auta, mające pokonać konkurencję. Należą do nich samochody oznaczone jako iX i i4.
Niecodzienny SUV
Model iX został już wyceniony. Ten nietypowy model występujący w gamie bawarskiego producenta cechuje się powiększonymi do granic możliwości, charakterystycznymi „nerkami”. Projektanci postanowili poprowadzić je od dolnej krawędzi przedniego zderzaka, aż do wysokości maski. Wymiary iX są nieco większe od modelu x5 – rozstaw osi przekracza 3000mm. BMW zamierza konkurować iX z Audi e-Tron, Teslą Model X, a także Jaguarem E-Pace. Podstawowa wersja iX (xDrive-40) ma kosztować mniej więcej 360 tys. złotych. Wyposażenie tego wariantu, to m.in. rozbudowane systemy bezpieczeństwa i system autonomiczny. Auto będzie napędzać silnik o mocy 300KM, a zasilanie zapewni bateria o pojemności 70 kWh. Jej zasięg będzie wynosić 400 km na jednym ładowaniu. Droższy model o oznaczeniu xDrive-50 ma rozwinąć pierwsze 100 km/h w mniej niż 5 s i posiadać silnik o mocy 500KM. Zasięg powiększonej baterii ma wynosić 700km. Razem z debiutem nowego modelu od BMW, pojawi się także 8. generacja systemu multimedialnego iDrive.
Fot. BMW.com
BMW i4 staje naprzeciw Tesli
Nowa generacja BMW - i4 - również będzie napędzana przez ogniwo elektryczne. Model stylistycznie nawiązuje do innego auta producenta, oznaczonego jako M3. Różnice są drobne – i4 posiada mniej elementów wpływających na aerodynamikę, a jego linia nawiązuje do GranCoupe, przez opadającą linię dachu za słupkiem B. Z przodu auta widoczne są pokaźne „nerki”, jednak to linia tylna samochodu zwraca największą uwagę. Producent nie opublikował jeszcze całej specyfikacji pojazdu, ale wiadomo już, że jego zasięg będzie wynosić 600km. Silnik i4 rozwinie moc 540 KM (w najwyższej wersji wyposażenia). Prędkościomierz pokaże 100km/h już po 4 sekundach. Nowy model od bawarskiego producenta ma konkurować z Teslą Model 3.
Fot. BMW.com
Jeżeli monachijski koncern przyłoży się do produkcji powyższych modeli, to z pewnością okażą się one sprzedażowymi hitami. Wiadomo, że w przypadku Tesli wadą jest spasowanie elementów wnętrza. BMW mogłoby w łatwy sposób zdominować rynek samochodów elektrycznych.
Komentarze