PKP Intercity
Zakup piętrowych składów wagonowych w PKP Intercity
Wszystko w celu skrócenia czasu dojazdu oraz poprawienia komfortu pasażerów.
38 siedmiowagonowych składów piętrowych
Pojazdy mają być dostosowane do prędkości 200 km/h. Pociągi mają obsługiwać połączenia między dużymi miastami, takich jak np. Warszawa – Łódź czy Kraków – Katowice. W każdym ze składów planowana jest przestrzeń dla osób niepełnosprawnych.
Piętrowe składy mają być nowością, które pozwolą na sprawną obsługę pasażerów, którzy podróżują między miastami. Spółka przygotowuje się na wzrost liczby pasażerów. Dzięki nowym wagonom będzie możliwość przewiezienia większej liczby pasażerów jednocześnie. Możliwości techniczne będą dostosowane do zmodernizowanych linii kolejowych.
PKP Intercity zależy na tym aby wagony były dostosowane do potrzeb różnych grup klientów. Planowana jest realizacja badania potrzeb grup klientów w kontekście rozwiązań dla nowego taboru typu push-pull, co pozwoli poznać w pełni oczekiwania klientów.
fot. PKP Intercity
fot. PKP Intercity
Ekologia
Poza zakupem piętrowych składów, plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy ale także elektryczne zespoły trakcyjne. Kolejne inwestycje mają napędzać rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu, wpisującego się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.
Flotę zasilą elektryczne pojazdy o znacznie mniejszej emisji CO2, sieci transportowej dla całego kraju. W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy i zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa i wygody.
PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem, którego działalność będzie sprzyjać klimatowi.
Komentarze