YouTube
Google planuje zmiany w YouTube. Znamy nadchodzące poprawki!
Google myślał i myślał, aż w końcu wymyślił. YouTube ma zostać platformą zakupową!
Nowy widżet
Wszystko przez to, że pojawi się opcja umożliwiająca nabycie reklamowanego towaru. Rozwiązanie może być podobne do tego, które znamy już m.in. z Instagrama. Teraz twórcy umieszczają linki do produktach, o którym mówią w filmach. Zwykle są one dostępne w opisie. Takie linki referencyjne mają zostać zastąpione przez widżet, który bezpośrednio umożliwi użytkownikowi zakup. O tym, że prace nad rozwiązaniem już trwają, może świadczyć to, że YouTube prosi twórców o tagowanie prezentowanego produktu bezpośrednio na filmie. Dzięki temu będziie wiadomo, w którym momencie widżet ma się pojawić. Algorytmy analityczne Google mają pomagać przy namierzeniu produktu w witrynach zakupowych. Ostatecznie z obecnie znanej nam platformy ma zostać właśnie taki twór…
Fot. Shopify
Shopify ma wspomagać działanie widżetu zakupowego.
Czy będzie stabilnie?
Shopify ma działać razem z algorytmami Google, dopracowując zamówienia i ułatwiając ich realizację. Pytanie tylko, czy znany głównie z problemów technicznych serwis e-commerce podoła wielomilionowym transakcjom. Nie wszystko będzie jednak we władaniu algorytmów. Jeden z amerykańskich informatorów YouTube stwierdził, że twórcy będą mieć możliwość wyboru jakie towary pojawią się pod ich filmami. To może wykluczyć przypadkowość wyświetlanych artykułów i ostatecznie uniemożliwić ukazanie audytorium niezgodnych z tematyką materiałów akcesoriów. Miejmy nadzieję, że zmiany będą dotyczyły głównie serii unboxingów.