mauritius images / Werner Dieterich

Mercedes (nie)chce produkować więcej pojazdów elektrycznych

Mercedes-Benz spodziewa się, że w drugiej połowie dekady będzie mieć fabryki produkujące wyłącznie pojazdy elektryczne (EV), ale będzie unikać budowania fabryk wyłącznie pod takie jednostki. Zamiast tego utrzyma elastyczne linie produkcyjne zgodnie z zapotrzebowaniem rynku.

Mercedes wprowadza ostrożne zmiany

Producent samochodów przewiduje, że niektóre linie produkcyjne w fabrykach zostaną w pełni elektryczne jeszcze wcześniej. „Budowa zupełnie nowej fabryki pojazdów elektrycznych na wymaga czasu. Przyjęliśmy inne podejście. W ciągu najbliższych kilku lat z pewnością będziemy mieli kilka linii produkujących wyłącznie pojazdy elektryczne… widzimy też, jak całe fabryki przestawiają się na elektryki – to temat na drugą połowę dekady” – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz

Project Maybach - auto zasilane panelami słonecznymi!

Elektryczny zawrót głowy?

Koncern premium uruchomi produkcję swoich elektrycznych modeli w Bremie pod koniec tego roku, a następnie w Pekinie i Tuscaloosie. Mercedes stawia na elektryczną adaptację klasy E - EQE, o maksymalnym zasięgu 660 km. Ma to zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych, ponieważ przenosi inwestycje z pojazdów spalinowych na platformy produkcyjne wyłącznie z napędem elektrycznym.

Mercedes klasy E EQE
Fot. Mercedes-Benz

„Wraz z rozwojem EQE w Bremie, a później w Pekinie, wkraczamy w segment, w którym możemy dostarczać pojazdy w znacznie większych ilościach” – powiedział Burzer.

Elektryki? Mercedes sprzedaje ich za mało!

Zaledwie 2,3% sprzedaży Mercedes-Benz Cars w ubiegłym roku stanowiły pojazdy z napędem elektrycznym, z których 11%, to hybrydy typu plug-in, posiadające zarówno silnik, jak i akumulator. Wszystkie istniejące modele są budowane w fabrykach produkujących również pojazdy z silnikami spalinowymi, których akumulatory są transportowane koleją z głównego zakładu w Sindelfingen do zakładów w Niemczech i na Węgrzech.

Burzer zapowiedział, że w dalszej kolejności montaż i produkcję akumulatorów można wdrożyć do fabryk samochodów w miarę dalszego rozwoju konstrukcji pojazdów.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).