ITBiznes
Gry na TikToku? ByteDance testuje technologię w Wietnamie!
TikTok przeprowadza testy gier w swojej aplikacji do udostępniania wideo (póki co w Wietnamie). Udostępnianie gier na swojej platformie zwiększyłoby przychody z reklam, a także ilość czasu spędzanego przez użytkowników w aplikacji – jednej z najpopularniejszych na świecie, z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie.
Obiecujące pole testowe
Oferując zaawansowaną technologię, a także posiadając niemal 70% obywateli poniżej 35 roku życia, Wietnam jest atrakcyjnym rynkiem dla platform mediów społecznościowych, takich jak TikTok, Facebook oraz YouTube i Google. TikTok, który jest własnością chińskiego ByteDance, planuje również szersze wprowadzenie gier w Azji Południowo-Wschodniej. Ten ruch może nastąpić już w trzecim kwartale tego roku.
Przedstawiciel TikTok poinformował, że firma przetestowała wprowadzanie do swojej aplikacji gier HTML5, popularnej formy minigier, poprzez powiązania z zewnętrznymi twórcami gier i studiami, takimi jak Zynga. W samych Stanach Zjednoczonych wydano tylko kilka gier, w tym muzyczno-taneczną „Disco Loco 3D” firmy Zynga, oraz „Garden of Good”, w której gracze uprawiają warzywa, aby przekazać darowizny poprzez aplikację TikToka na rzecz organizacji non-profit Feeding Ameryka.
Fot. ByteDance/ TikTok
Gry na TikToku? Tylko od ByteDance
Według źródeł, TikTok planuje czerpać głównie z zestawu gier ByteDance. Chociaż firma zacznie od minigier, które zwykle mają proste mechanizmy gry i krótki czas gry, jej ambicje są naprawdę wysokie. TikTok będzie wymagać licencji na udostępnianie gier na swojej platformie w Wietnamie, gdzie władze ograniczają gry przedstawiające hazard, przemoc i treści seksualne. Oczekuje się, że proces przebiegnie gładko, ponieważ rozpatrywane tytuły nie zawierają takich treści.
Użytkownicy ByteDanceowej aplikacji Douyin, chińskiej wersji TikToka, mogą grać w gry na platformie od 2019 roku. Gry prawdopodobnie od początku będą zawierać reklamy, z podziałem przychodów między ByteDance i twórców.
Wejście TikToka w rynek gier odzwierciedla podobne wysiłki podejmowane przez duże firmy technologiczne, które starają się zatrzymać użytkowników. Facebook uruchomił Instant Games w 2016 roku, a firma Netflix również niedawno dodała gry do swojej platformy.
Rodzimy rywal
Jest to również ostatni wysiłek ByteDance, aby stać się głównym rywalem w grach. W zeszłym roku przejął studio gier Moonton Technology z siedzibą w Szanghaju, stawiając go w bezpośredniej konkurencji z Tencent, największą chińską firmą gamingową.
Nawet bez gier TikTok odnotował wzrost przychodów z reklam. Według firmy badawczej Insider Intelligence, jej przychody z reklam prawdopodobnie potroją się w tym roku do ponad 11 miliardów dolarów, przekraczając łączną sprzedaż Twittera i Snapchata.
Komentarze