ITBiznes

Gry na TikToku? ByteDance testuje technologię w Wietnamie!

TikTok przeprowadza testy gier w swojej aplikacji do udostępniania wideo (póki co w Wietnamie). Udostępnianie gier na swojej platformie zwiększyłoby przychody z reklam, a także ilość czasu spędzanego przez użytkowników w aplikacji – jednej z najpopularniejszych na świecie, z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie.

Obiecujące pole testowe

Oferując zaawansowaną technologię, a także posiadając niemal 70% obywateli poniżej 35 roku życia, Wietnam jest atrakcyjnym rynkiem dla platform mediów społecznościowych, takich jak TikTok, Facebook oraz YouTube i Google. TikTok, który jest własnością chińskiego ByteDance, planuje również szersze wprowadzenie gier w Azji Południowo-Wschodniej. Ten ruch może nastąpić już w trzecim kwartale tego roku.

Przedstawiciel TikTok poinformował, że firma przetestowała wprowadzanie do swojej aplikacji gier HTML5, popularnej formy minigier, poprzez powiązania z zewnętrznymi twórcami gier i studiami, takimi jak Zynga. W samych Stanach Zjednoczonych wydano tylko kilka gier, w tym muzyczno-taneczną „Disco Loco 3D” firmy Zynga, oraz „Garden of Good”, w której gracze uprawiają warzywa, aby przekazać darowizny poprzez aplikację TikToka na rzecz organizacji non-profit Feeding Ameryka.

TikTok
Fot. ByteDance/ TikTok

Gry na TikToku? Tylko od ByteDance

Według źródeł, TikTok planuje czerpać głównie z zestawu gier ByteDance. Chociaż firma zacznie od minigier, które zwykle mają proste mechanizmy gry i krótki czas gry, jej ambicje są naprawdę wysokie. TikTok będzie wymagać licencji na udostępnianie gier na swojej platformie w Wietnamie, gdzie władze ograniczają gry przedstawiające hazard, przemoc i treści seksualne. Oczekuje się, że proces przebiegnie gładko, ponieważ rozpatrywane tytuły nie zawierają takich treści.

Użytkownicy ByteDanceowej aplikacji Douyin, chińskiej wersji TikToka, mogą grać w gry na platformie od 2019 roku. Gry prawdopodobnie od początku będą zawierać reklamy, z podziałem przychodów między ByteDance i twórców. 

Wejście TikToka w rynek gier odzwierciedla podobne wysiłki podejmowane przez duże firmy technologiczne, które starają się zatrzymać użytkowników. Facebook uruchomił Instant Games w 2016 roku, a firma Netflix również niedawno dodała gry do swojej platformy.

Rodzimy rywal

Jest to również ostatni wysiłek ByteDance, aby stać się głównym rywalem w grach. W zeszłym roku przejął studio gier Moonton Technology z siedzibą w Szanghaju, stawiając go w bezpośredniej konkurencji z Tencent, największą chińską firmą gamingową.

Nawet bez gier TikTok odnotował wzrost przychodów z reklam. Według firmy badawczej Insider Intelligence, jej przychody z reklam prawdopodobnie potroją się w tym roku do ponad 11 miliardów dolarów, przekraczając łączną sprzedaż Twittera i Snapchata.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).