Toyota

Toyota bawi się prądem - do 2030 cała flota będzie elektryczna!

Modele hybrydowe (benzynowo-elektryczne) pozostają znacznie bardziej popularne na rodzimym rynku Toyoty niż pojazdy elektryczne (EV), które według danych, stanowiły zaledwie 1% samochodów osobowych sprzedanych w Japonii w zeszłym roku. Mimo to, rynek szybko się rozwija, a zagraniczni producenci samochodów, w tym Tesla, wkraczają na ulice miast takich jak Tokio.

Wysokie rachunki za elektryfikację całej floty

Łącząc w umowie ubezpieczenie, koszty naprawy i gwarancję na akumulatory, Toyota będzie leasingować SUV-y bZ4X za równowartość ok. 175 000 zł przez pierwsze cztery lata. Rezygnacja w ciągu pierwszych 48 miesięcy będzie oznaczać dodatkową opłatę.

Chociaż wdrożenie pojazdów elektrycznych w Japonii jest powolne, to ma się to zmienić. Toyota może zaryzykować utratę udziału w rynku, koncentrując się na modelu leasingu. Firma zapowiedziała w grudniu, że do 2030 roku wyda ok. 8 bln jenów, czyli 281 mln zł na elektryfikację swoich samochodów.

Toyota
Fot. Toyota

Toyota goni Teslę?

Toyota zamierza wyleasingować 5000 SUV-ów w bieżącym roku finansowym – mniej więcej tyle samo, ile analitycy szacują, że Tesla sprzedała się w Japonii w zeszłym roku. Producent planuje rozpocząć sprzedaż modelu bZ4X na innych rynkach jeszcze w tym roku. W niektórych krajach europejskich rozpoczęły się już zamówienia przedpremierowe.

"Samochody elektryczne stały się popularne w Europie dzięki programom leasingowym. Toyota może próbować podobnego sposobu popularyzacji samochodów elektrycznych" - powiedział Seiji Sugiura, starszy analityk w Tokai Tokyo Research Institute.

"Klienci po raz pierwszy obawiają się o żywotność baterii i potencjalny spadek wartości. Naszą rolą jest rozwianie niepokoju" - dodał Shinya Kotera, prezes KINTO, jednostki Toyoty oferującej leasing.

Co robi konkurencja?

Według danych import pojazdów elektrycznych na baterie wzrósł prawie trzykrotnie, do rekordowych 8610 pojazdów w 2021 roku. Analitycy szacują, że około 60% z nich to Tesla. Toyota była pionierem w dziedzinie hybryd ponad dwie dekady temu i posiada duże ambicje zarówno jeśli chodzi o pojazdy hybrydowe, jak i te napędzane wodorem.

Konkurencyjny Nissan był pionierem masowych pojazdów elektrycznych z modelem Leaf w 2010 roku, ale już niedługo  wprowadzi na rynek tylko swój drugi akumulatorowy model EV, SUV Ariya. Z kolei Honda wyznaczyła sobie cel wprowadzenia 30 modeli pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2030 roku.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).