CAR Magazine

JAPONIA CHCE CAŁKOWITEJ ELEKTROMOBILNOŚCI

Nowy dyrektor generalny Hondy zobowiązał się zakończyć sprzedaż samochodów z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym do 2040 r., co jest jednym z najbardziej ambitnych celów przejścia na elektromobilność wśród największych producentów samochodów na świecie.

Ambitne plany

„To, co dzisiaj zaprezentowaliśmy, jest bardzo trudne. Nie możemy jeszcze jasno wyjaśnić podstaw ich osiągnięcia, ale uważam, że wyjaśnienie celów jest pierwszym ważnym krokiem”- powiedział Toshiro Mibe.

Na początku tego roku GM zapowiedziało, że wszystkie jego samochody i ciężarówki będą w pełni elektryczne lub zasilane wodorem do 2035 roku. Większość innych, dużych producentów samochodów wyznaczyło daty zakończenia sprzedaży tradycyjnych silników, ale nadal będzie polegać na silnikach hybrydowych, które łączą mniejszy silnik benzynowy lub wysokoprężny z akumulatorem. Zgodnie z planem Hondy, pojazdy elektryczne i ogniwa paliwowe będą stanowić 40 procent sprzedaży nowych samochodów w Ameryce Północnej i Chinach do 2030 roku, a wynik 80 procent osiągną do 2035 r. Honda nie przedstawiła planu dla Europy, gdzie ma mniejszy udział w rynku, ale zapowiedziała, że ​​przejście na elektryczny będzie jeszcze szybsze w regionie ze względu na surowsze przepisy dotyczące emisji.

Toshiro Mibe
Fot. allthecars.wordpress.com

Owocna współpraca z GM

Wyjątkiem od celów jest Japonia, gdzie jest ona silnie uzależniona od sprzedaży hybryd, których pionierem jest Toyota. Na rodzimym rynku Hondy planowany wskaźnik sprzedaży nowych samochodów do 2030 roku, to 80% samochodów hybrydowych i 20% pojazdów zasilanych bateriami lub wodorem. Mibe powiedział, że jednym z kluczowych czynników umożliwiających osiągnięcie celów jest udoskonalenie technologii budowania akumulatorów. Honda zamierza wprowadzić lżejsze i bezpieczniejsze baterie „całkowicie półprzewodnikowe” do samochodów sprzedawanych w drugiej połowie lat 20. XXI wieku. Aby przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych z technologią autonomiczną, CEO Hondy ogłosił, że grupa zainwestuje łącznie 5 bilionów jenów (46 miliardów dolarów) w badania i rozwój w ciągu najbliższych sześciu lat. Honda ogłosiła swoje plany zaledwie dzień po tym, jak premier Japonii Yoshihide Suga wyznaczył nowy cel ograniczenia emisji dwutlenku węgla w kraju do 46 procent poziomu z 2013 roku do 2040 roku. W tym celu japoński koncern rozszerzył zakres działań sojuszu z General Motors. Obie firmy wspólnie opracowują dwa duże pojazdy elektryczne z systemem akumulatorów GM Ultium i planują wprowadzić je w Ameryce Północnej do 2024 r.

Wszystko wskazuje na to, że już niedługo pojazdy z napędem benzynowym i wysokoprężnym przejdą do lamusa, za sprawą japońskich aut elektrycznych. 

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).