android.com
Azjatycki sposób na... Google!
Chińczycy śpieszą się z odpowiedzią na poirytowanie klientów związane z niedostępnością Google Play Store na urządzeniach Huawei, OPPO, VIVO czy Xiaomi. Prawdziwą solą w oku tych azjatyckich firm elektronicznych jest światowa dominacja oprogramowania Android na smartfonach, co powoduje, że częściej wybierane są produkty koreańskie i amerykańskie, a nie chińskie. Ci potentaci technologiczni zadecydowali, że wypowiedzą wojnę Google.
Nużąca optymalizacja
Według różnych źródeł pierwszym etapem powstrzymującym dominację amerykańskiego koncernu będzie stworzenie wspólnego dla tych trzech marek sklepu z aplikacjami. Dotychczas każdy z nich posiadał własny sklep - Xiaomi - Mi Store, Huawei - APPGallery, VIVO - App Store, OPPO - App Market. Powoduje to komplikacje jeśli chodzi o deweloperów - muszą oni dostosowywać aplikacje do każdego z wymienionego sklepu, co nie tylko powoduje problemy techniczne, ale również opóźnia premierę apek.
Fot. Google.com
Azjatycki sojusz
Odpowiedzią na te problemy ma być połączenie sił OPPO, VIVO i Xiaomi. Ttrzech gigantów powołuje GDSA. Global Developer Service Alliance, to podwaliny wspólnego dla tych firm sklepu z aplikacjami, który ma ułatwić programistom projektowanie mobilnych aplikacji na urządzenia tych producentów. Do koalicji ma przyłączyć się Huawei, ale mimo ambitnych planów, droga do ich realizacji wydaje się długa - nieznane jest jeszcze logo aplikacji, brakuje także oficjalnych informacji ze strony producentów o takowym przedsięwzięciu.
Gdyby coś takiego powstało, to Google mogłoby zacząć się niepokoić - chińscy producenci prawdopodobnie przerwaliby amerykański monopol systemów operacyjnych, zaostrzając jeszcze bardziej sytuację polityczną na linii Pekin - Waszyngton. Czy Google miałoby szansę na utrzymanie statusu quo? Na rozwój sytuacji musimy niestety jeszcze poczekać.
Komentarze