Simon Dawson/Bloomberg
Lotus atakuje Chiny. Porsche w odwrocie?
Brytyjski producent samochodów sportowych, Lotus, planuje otworzyć w Chinach do 2024 roku 70 salonów i rozpocząć produkcję w nowej fabryce w Wuhan. Koncern chce zatrzymać rosnący monopol Porsche w Azji.
Dynamiczny rynek
Sprzedaż samochodów premium rośnie w Chinach, ponieważ ograniczenia podróży zagranicznych związane z pandemią koronawirusa sprawiają, że konsumenci na największym na świecie rynku samochodowym mają więcej pieniędzy do wydania.
Lotus, którego właścicielem jest chińska firma Geely i malezyjska Etika Automotive, rozpocznie produkcję w fabryce w Wuhan w przyszłym roku, produkując około 2000 kompaktowych SUV-ów. Filia, która wciąż jest w budowie, osiągnie pełną zdolność produkcyjną (20 000 egzemplarzy aut) w 2023 roku.
Fot. worldautonews.com
Ambitne plany
Samochody będą pozycjonowane w podobnym segmencie do konkurencyjnego Porsche, lecz wyższym niż BMW i Audi. Porsche podało, że w zeszłym roku sprzedało w Chinach 88 968 samochodów dzięki popytowi na model Macan.
Lotus otworzy w przyszłym roku ponad 20 salonów. Pojawią się one między innymi w Pekinie i Szanghaju. W latach 2023 i 2024 sieć rozszerzy się dalej, obejmując miasta takie jak wschodnie Suzhou i Ningbo, łącznie z 50-70 salonami w całych Chinach.
Elektromobilność na chińskich ulicach
Lotus oznajmił, że jego jednostka technologiczna z siedzibą w Wuhan niedawno otrzymała wpłatę od Nio Capital, firmy inwestycyjnej założonej przez dyrektora naczelnego wiodącego chińskiego producenta pojazdów elektrycznych Nio Inc. Możliwe, że na rynku chińskim pojawi się kilka modeli o napędzie elektrycznym.
Lotus Technology analizuje swoją wstępną ofertę. Zostanie ona zaproponowana konsumentom potencjalnie w Nowym Jorku, Hongkongu lub Londynie, już w 2023 roku, kiedy rozpocznie masową produkcję w swojej fabryce w Wuhan.
Komentarze