Shutterstock

Sklepy H&M znikają z chińskiej nawigacji!

W ostatni piątek 26 marca chińscy klienci chcący zrobić zakupy w jednym z 400 punktów sieci szwedzkiej marki H&M odkryli, że w tajemniczy sposób zniknęła ona z ich nawigacji. Jedną z nich była aplikacja Apple Maps, korzystająca z usług chińskiego Auto Navi do prawidłowego działania. Okazało się że jest to wynik działań firmy, która postanowiła zaprzestać sprowadzania materiałów z regionu Xinjiang.

Nie dla towarów z Zachodu

Odpowiedzią na to działanie było wspomniane usunięcie lokalizacji sklepów szwedzkiego przedsiębiorstwa z wszelkich nawigacji, map oraz aplikacji do zakupów mobilnych. Próba wyszukania „H&M” w wyszukiwarce także nie przynosi żadnych rezultatów. Decyzja ta miała zapaść niezależnie od ich właścicieli. Oprócz tego, w świeci dostępne jest także nagranie pokazujące zdjęcie bilbordu reklamowego H&M sprzed centrum handlowego w Chengdu. Sklep nie pojawia się również na słynnej w tym kraju platformie Alibaba.


Fot. CNN
Do zbojkotowanych marek zalicza się również firmę Nike

Nie jest to pierwsza tego sytuacja mająca miejsce w Chinach. W ostatnich dniach z podobnym problemem zaczęły się mierzyć takie marki jak Nike czy Adidas. Tak jak w tym przypadku sprawa toczy się o surowce (w tym niezbędną do produkcji ubrań bawełnę), a dokładniej – o kwestie sposobu ich wytwarzania. Rząd Stanów Zjednoczonych już w zeszłym roku zapowiadał zaprzestanie importu bawełny z Xinjiang w związku z oskarżeniami o wykorzystywanie pracowników przymusowych przy jej produkcji. Z kolei w tym tygodniu administracja nowo wybranego prezydenta USA Joe Bidena zapowiedziała nałożenie na Chiny sankcji z powodu naruszania przez ten kraj praw człowieka w przypadku populacji Ujgurów. Odpowiedzią Państwa Środka było zachęcanie ludności do bojkotowania marek zachodnich. Do akcji wkroczyli też chińscy celebryci ogłaszając zerwanie kontraktów z takimi firmami jak wspomniane już Nike czy Adidas, ale również Puma, Converse czy Kelvin Klein.

Sytuacja zdaje się rozwijać, czy jednak zakończy się na blokadzie cyfrowej wspomnianych sklepów i marek? Odpowiedź na to pytanie pozostawiamy Wam.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).