miastokobiet
Akcja „Historie ukryte w ubraniach”
Platforma ecommerce Zalando, polska marka MISBHV i Kampania Przeciw Homofobii (KPH) przygotowały wspólną kampanię „Historie ukryte w ubraniach" - akcja ma na celu przedstawienie prawdziwych historii osób LGBT+ i zwrócenie uwagi na ich problemy w Polsce.
Nowe życie dla ubrań
Według raportu organizacji pozarządowej KPH, nawet 70 proc. osób LGBTA doświadczyło przemocy z powodu swojej orientacji. Tylko 4 proc. skrzywdzonych zgłosiło napaści organom ścigania. Dlatego w wyniku rosnących przypadków agresji, mowy nienawiści i homofobii w stosunku do osób nieheteronormatywnych Zalando połączyło siły z KPH i polską marką Natalii Maczek i Tomasza Wirskiego, MISBHV.
W ramach kampanii stworzyli pięć projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek ataków przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+. Zniszczone części ubrań zamiast symbolizować traumatyczne przeżycia, reprezentują teraz walkę o tolerancję i protest przeciwko homofobii. Na zdjęciach każdy z bohaterów kampanii pokazuje się w zniszczonych ubraniach. Dzieli się tym samym osobistymi doświadczeniami z przemocą. Akcja zachęca do zmiany i promuje tolerancję. Stylizacje stają się symbolem odwagi i walki społeczności LGBTQIA+ o równość i szacunek.
Jak mówi Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii:
To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo. W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia przeróżnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym.
Kto stoi za kampanią? „Historie ukryte w ubraniach” powstały we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT. W ramach kampanii zostanie opublikowana seria filmów, w reżyserii Mikołaja Sadowskiego. Filmy przybliżą historie bohaterów kampanii i proces projektowania uszkodzonych ubrań. Za zdjęcia odpowiada Zuza Krajewska. Zalando planuje także sponsorować wybrane programy, prowadzone przez KPH. Marka chce dodatkowo wspomóc ofiary przemocy, które poszukują pomocy prawnej i psychologicznej. Wspieracie tego typu inicjatywy?
Komentarze