miastokobiet

Akcja „Historie ukryte w ubraniach”

Platforma ecommerce Zalando, polska marka MISBHV i Kampania Przeciw Homofobii (KPH) przygotowały wspólną kampanię „Historie ukryte w ubraniach" - akcja ma na celu przedstawienie prawdziwych historii osób LGBT+ i zwrócenie uwagi na ich problemy w Polsce.

Nowe życie dla ubrań

Według raportu organizacji pozarządowej KPH, nawet 70 proc. osób LGBTA doświadczyło przemocy z powodu swojej orientacji. Tylko 4 proc. skrzywdzonych zgłosiło napaści organom ścigania. Dlatego w wyniku rosnących przypadków agresji, mowy nienawiści i homofobii w stosunku do osób nieheteronormatywnych Zalando połączyło siły z KPH i polską marką Natalii Maczek i Tomasza Wirskiego, MISBHV

W ramach kampanii stworzyli pięć projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek ataków przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+. Zniszczone części ubrań zamiast symbolizować traumatyczne przeżycia, reprezentują teraz walkę o tolerancję i protest przeciwko homofobii. Na zdjęciach każdy z bohaterów kampanii pokazuje się w zniszczonych ubraniach. Dzieli się tym samym osobistymi doświadczeniami z przemocą. Akcja zachęca do zmiany i promuje tolerancję. Stylizacje stają się symbolem odwagi i walki społeczności LGBTQIA+ o równość i szacunek.

 

Jak mówi Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii:


To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo. W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia przeróżnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym.

Kto stoi za kampanią? „Historie ukryte w ubraniach” powstały we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT. W ramach kampanii zostanie opublikowana seria filmów, w reżyserii Mikołaja Sadowskiego. Filmy przybliżą historie bohaterów kampanii i proces projektowania uszkodzonych ubrań. Za zdjęcia odpowiada Zuza Krajewska. Zalando planuje także sponsorować wybrane programy, prowadzone przez KPH. Marka chce dodatkowo wspomóc ofiary przemocy, które poszukują pomocy prawnej i psychologicznej. Wspieracie tego typu inicjatywy?

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).