Google Stadia - streamingowanie gier (nie) takie proste

Google

Google Stadia - streamingowanie gier (nie) takie proste

Google Stadia może wkrótce być domem dla niezmodyfikowanych gier na komputery PC, jeśli sesja na zbliżającym się szczycie Google for Games Development Summit będzie jakąś wskazówką.

Nowa platforma od Google

Stadia, to platforma do gier oparta na chmurze, a jej sercem są potężne serwery oparte na systemie Linux. Tak więc, chociaż ograniczenia wydajności nie są dokładnie przeszkodą, uruchomienie gier PC na Stadia nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Dlatego biblioteka tytułów dostępnych na to urządzenie jest niewielka, biorąc pod uwagę liczbę dostępnych tytułów na komputery PC.

Wszystko wskazuje na to, że Google odkrył, jak uruchamiać gry Windows na Linuksie bez ich modyfikowania - wszystko dzięki emulacji. Teoretycznie powinno to oznaczać, że każda gra dla systemu Windows może pojawić się na platformie Stadia.



Google Stadia
Fot. Google

Zagadkowa konferencja

Szczegółowy przegląd technologii zastosowanej przez Google do uruchamiania niezmodyfikowanych gier Windows w Stadia - jest to obszerna prezentacja techniczna niektórych podstawowych koncepcji, których celem jest umożliwienie ciekawskim programistom lepsze zrozumienie tej technologii..

Te tytuły zapewnią rozrywkę na długie godziny w marcu 2022. Sprawdź teraz! 

Jeśli Google wymyśliło sposób na uruchamianie gier Windows w Linuksie, a tym samym w Stadia, to dziwnym jest, iż udostępnia szczegóły techniczne tego rozwiązania, zamiast po prostu oferować je programistom do dowolnego użytku. Ponadto opis konferencji głosi, że programiści mogą „potencjalnie zbudować własne rozwiązanie". Może to oznaczać, że zamiast tego Google zamierza pozwolić programistom tworzyć własne narzędzia do emulacji, aby przenosić gry na Stadia. Z drugiej strony - prawdopodobne jest, aby technologia została zaoferowana w postaci jako usługi, dając programistom narzędzia potrzebne do udostępniania gier w chmurze.

Pozyskana wiedza może ułatwić fanom Linuksa tworzenie na preferowanym systemie operacyjnym grywalnych gier w systemie Windows.