Dacia i nowa identyfikacja wizualna

Wirtualnemedia

Dacia i nowa identyfikacja wizualna

Zmiany mają jeszcze bardziej eksponować ważne dla marki wartości – prostotę i solidność.

Nowy plan strategiczny

Marka Dacia wprowadza nowe logo, znak, kolory i nowe obszary działalności. Są to elementy nowego planu strategicznego, który został ogłoszony na początku 2021 roku. Nowe logotypy i znaki graficzne mają być symbolem pewności marki. Elementy zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy.

Głównym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp. Litera „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy, czyli prostotę i pomysłowość. Powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych. Połączenie liter „D” i „C” obrazuje dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbolizują solidność i więź.

Cała grafika jest minimalistyczna, aby przypominała o tym, że marka skupia się na tym co najważniejsze, czyli na szczegółach. Poszczególne elementy mają zapewnić spójność całości i jednocześnie umożliwić tworzenie atrakcyjnych treści cyfrowych.

fot. Wirtualne Media

Paleta kolorów

Skupienie wokół odcieni zieleni, czyli khaki ma sugerować bliskość z naturą. Paletę kolorów dodatkowo uzupełniają: ciemny khaki, terra cotta, piasek oraz dwa kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczy i zieleni.

Styl marki ma zostać wyróżniony w nowej ikonografii, która ma oddawać potrzebę wolności, powrotu do źródeł i tego, co najważniejsze. Nowa identyfikacja wizualna ma być wdrażana od czerwca 2021 roku, m.in. na stronach internetowych, w broszurach i reklamie. Natomiast w salonach proces ten ma się odbyć na początku 2022 roku. Na samochodach nowe logo pojawi się w drugim półroczu 2022 roku.

Dacia jest kolejną marką samochodową, która zmienia logo. W lutym nowe logo zaprezentował Peugeot, a w marcu Renault.